در حاشیه سفر پزشکیان
فیلم / رایزنی فرزانه صادق با وزرای پاکستانی درباره توسعه همکاریهای مرزی، ریلی و افزایش ارتباطات بنادر
وزیران راه آهن، مواصلات و بازرگانی پاکستان در حاشیه دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران در اسلامآباد با فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند.
وزیران پاکستانی همچنین آمادگی این کشور را برای بهرهبرداری از فرصت های جدید همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سایه تفاهم نامه خاتمه جنگ تحمیلی را اعلام کردند.
توسعه همکاریهای مرزی، ریلی و افزایش ارتباطات بنادر محور گفتوگوهای ایران و پاکستان
اسلامآباد-ایرنا- وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با ایرنا، از رایزنیهای تهران و اسلامآباد برای توسعه همکاریهای حملونقلی و ترانزیتی خبر داد و گفت: دو طرف علاوه بر بررسی مسائل مربوط به پایانههای مرزی، درباره احیای کریدور ریلی و گسترش ارتباطات بیشتر میان بنادر میان دو کشور نیز گفتوگو کردند.
به گزارش روز سهشنبه ایرنا، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که همراه هیات ایران به اسلامآباد سفر کرده، در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار جمهوری اسلامی (ایرنا)، اعلام کرد که در دیدار با طرف پاکستانی، موضوعات مرتبط با پایانههای مرزی، احیای کریدور ریلی میان دو کشور و توسعه همکاریهای بندری مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: «در این نشست، درباره مسائل مربوط به پایانههای مرزی، احیای کریدور ریلی ایران و پاکستان و همچنین گسترش ارتباطات میان بنادر کراچی و گوادر با بنادر چابهار و بندرعباس گفتوگو و تبادل نظر شد.»
در این نشست که در هتل «سرینای» اسلامآباد برگزار شد، حنیف عباسی وزیر راهآهن، جام کمال خان وزیر بازرگانی و عبدالعلیم خان وزیر مواصلات پاکستانی با فرزانه صادق دیدار و پیرامون موضوعات مورد تمایل متقابل تبادل نظر شد.
مقامات پاکستانی در این دیدار با وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک پیروزی ملت ایران در جنگ ۴۰ روزه، بار دیگر بر حمایت و همبستگی دولت و مردم پاکستان از جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.
همچنین، این وزیران پاکستانی آمادگی این کشور را برای بهرهبرداری از فرصت های جدید همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سایه تفاهم نامه خاتمه جنگ تحمیلی را اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه یک هیات بلندپایه از مقامات کشورمان ظهر امروز با استقبال آصف علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلامآباد پایتخت این کشور شدند.
انتهای پیام/