بازگشت واحد ۱۶۵ مگاواتی نیروگاه خلیج فارس هرمزگان به مدار تولید

بازگشت واحد ۱۶۵ مگاواتی نیروگاه خلیج فارس هرمزگان به مدار تولید

اقتصاد

۱۴

وزارت نیرو اعلام کرد: یکی از پیشرفته ترین واحدهای مولد برق کشور در نیروگاه گازی خلیج فارس هرمزگان، پس از عملیات تعمیراتی توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، بار دیگر با ظرفیت ۱۶۵ مگاوات به مدار تولید بازگشت.

ایران آنلاین:

به گزارش نیرو (پاون) واحد شماره G12 که به دلیل فناوری پیشرفته (GT13E2) نقش کلیدی در تنظیم فرکانس و پایداری شبکه سراسری برق ایفا می کند، با تکیه بر دانش فنی و دستان متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وارد مدار شد. این بازگشت، ایجاد کامل محفظه احتراق، تعمیرات بر روی تجهیزات دوار، بهسازی اگزوز خروجی و بازسازی قسمتهای حیاتی است.

به گزارش ایرنا؛ محمد باقر لطفی، شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، در تشریح ویژگی فنی این پروژه بیان کرد: این عملیات پیچیده، با ثبت بیش از هفت هزار نفر ساعت کار تعمیراتی و اجرای حدود چهار و 500 هزار فعالیت تخصصی در شرایط سخت و طاقت فرسای جنوب کشور به ثمر رسید.

بخشی از این مکان در محل نیروگاه و بخشی دیگر در کارگاه‌های تخصصی شرکت با دقت مهندسی بالا انجام شد تا تضمینی برای شبکه پایدار در فصل پرمصرف پیش‌رو باشد.

لطفی با تقدیر از تلاش‌های مجدانه کار، به جنبه انسانی و ایثارگونه این پروژه اشاره کرد و افزود: قابل‌توجهی از این عملیات در شرایط سخت و عملیات جنگ تحمیلی رمضان انجام شد.


انتهای پیام/