وزیر فرهنگ:
فرماندهان مقاومت از لبنان تا ایران با تیم دیپلماسی همنوا هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا نوشت: فرماندهان مقاومت از لبنان تا ایران با تیم دیپلماسی همنوا هستند. آدرس اشتباه ندهیم.
سیدعباس صالحی جمعه(پنجم تیرماه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به سخنان دبیرکل حزبالله درباره تفاهمنامه میان ایران و آمریکا نوشت: شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله: «تفاهم امضاشده میان تهران و واشنگتن، نشانهای از شکست آمریکا و اسرائیل است.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه نوشت: فرمانده مقاومت لبنان، خلف صالح شهید سیدحسن نصرالله، این گونه داوری میکند.
صالحی همچنین نوشت: فرماندهان میدان مقاومت از لبنان تا ایران با تیم دیپلماسی همنوایند، آدرس اشتباه ندهیم.
جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بامداد ۹ اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد. پس از ۴۰ روز درگیری همهجانبه، در حالی که پاسخهای قاطع نیروهای مسلح ایران در عملیاتهای مختلف از جمله سرنگونی جنگندههای پیشرفته دشمن، هدف قرار دادن ناوهای جنگی آمریکایی در آبهای جنوب و بستن تنگه هرمز، به گفته منابع نظامی، طرف مقابل را به بنبست نظامی کشانده بود، آمریکا و رژیم صهیونیستی ناچار به درخواست آتشبس و آغاز مذاکرات شدند.
سرانجام در ۲۰ فروردین ۱۴۰۵ توافق آتشبس موقت با میانجیگری پاکستان اعلام و مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در اسلامآباد آغاز شد. با این حال، در ادامه آمریکا و رژیم صهیونیستی این توافق آتشبس را نقض کردند و با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند.
بامداد ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ (۱۵ ژوئن ۲۰۲۶)، پاکستان به عنوان میانجی اصلی از حصول توافق صلح میان ایران و آمریکا خبر داد و در ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) یادداشت تفاهم اسلامآباد توسط رؤسای جمهور دو کشور امضا شد. بر اساس این تفاهمنامه، جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبههها از جمله لبنان پایان یافته و محاصره دریایی علیه ایران نیز به طور کامل خاتمه یافته است.
نشست چهارجانبه هیاتهای ایران، آمریکا، قطر و پاکستان با عنوان نشست دریاچه لوسرن ۳۱ خردادماه در هتل بورگن اشتوک سوئیس برگزار شد و مذاکرات با کشورهای منطقه در جریان است.
انتهای پیام/